Samen met Erik, Thijs en Gideon blikken we terug op het jaar van METRIC-IT
Deel dit bericht

Het jaar van METRIC-IT: netwerken op enterpriseniveau

Jouw organisatie is altijd in beweging. En de wereld om ons heen verandert snel, zeker het IT-landschap. Ook bij METRIC-IT is er veel veranderd in 2022. Zo was de beschikbaarheid van hardware een grote uitdaging dit jaar, waardoor er een beroep werd gedaan op de creativiteit van onze engineers. Maar we kunnen ook terugkijken op een aantal hoogtepunten, zoals de lancering van een nieuwe dienst én website.

Om deze momenten niet zomaar aan ons voorbij te laten gaan, blikken we samen met Erik, Thijs en Gideon terug op het afgelopen jaar én kijken we samen vooruit naar 2023.

Van detacheerder naar netwerken op enterpriseniveau

METRIC-IT is bijna zes jaar geleden begonnen met het detacheren van netwerkspecialisten. Maar door de toenemende digitalisering en complexiteit, kiezen steeds meer organisaties ervoor om het beheer van hun IT-netwerkomgeving uit te besteden. Voor Erik, Thijs en Gideon hét moment om een nieuwe dienst in de markt te zetten.

Erik: “De ontwikkelingen in onze markt gaan heel snel en om dat bij te houden moet je blijven leren. Stilstand is achteruitgang. En daar zagen wij kansen. Want veel bedrijven kunnen door een tekort aan technisch personeel of het ontbreken van de juiste kennis die ontwikkelingen niet bijhouden. Waardoor ze op zoek moeten naar gespecialiseerde bedrijven die dat wél kunnen. En met onze Networking as a Service dienst -die we dit jaar gelanceerd hebben- vullen wij dat gat op het gebied van networking en security graag in.”

Een vernieuwd verhaal: empower your network

“Om onze nieuwe propositie goed in de markt te zetten, hebben we een nieuwe website, identiteit en huisstijl opgezet. Alles met de focus op empower your network”, vervolgt Gideon. “Hier zijn we zeer tevreden over. En het gaat ons in mijn ogen ook helpen om zichtbaarder te zijn richting de markt. We hebben dit jaar een nieuwe jas aangetrokken en die zit heel goed!”

En dat blijkt ook wel uit het feit dat er dit jaar al meerdere klanten zijn gestart als NaaS klant. Erik: “Het is mooi om te zien dat steeds meer klanten ons vertrouwen en ervoor kiezen om hun hele beheer en supportomgeving bij ons neer te leggen. Ze investeren zelf niet meer in deze kennis, maar vertrouwen hierin volledig op ons. Ik ben er trots op dat we de afgelopen jaren als team een omgeving hebben gecreëerd waarin we onze dienstverlening op een kwalitatief goede manier neer kunnen zetten.”

Trots op ons team van netwerkspecialisten

Toen we de heren vroegen waar ze het meest trots op waren, zeiden ze alle drie in koor: “Ons team van netwerkspecialisten en het feit dat er zo’n fijne cultuur heerst.”

Thijs vertelt waarom ze zo trots zijn op het team: “Eén van de uitdagingen waar we het afgelopen jaar mee te maken kregen, was de beschikbaarheid van hardware. Soms duurde het maanden -of zelfs een jaar- totdat specifieke hardware geleverd kon worden. Hierdoor moesten we op zoek naar een alternatieve oplossing. Een oplossing die wel bereikt wat je vooraf voor ogen had, maar dan met dat wat wél beschikbaar was. Dit vroeg om creativiteit en up-to-date technische kennis van onze engineers. Je moet immers wel over de juiste kennis beschikken om een alternatief voor te kunnen stellen -zonder in te leveren op de kwaliteit-. Ik ben trots dat onze engineers deze vertaalslag wisten te maken, zodat de business van onze klanten niet stil kwam te staan.”

Een IT-infrastructuur die meebeweegt en kracht geeft aan organisaties dankzij up-to-date kennis van onze engineers

“Eén van de belangrijkste pijlers voor dit jaar was dan ook om de kennis van onze engineers up-to-date te houden én te verbreden. En daar zetten we de komende jaren nog meer op in”, vervolgt Gideon. “We zien bij onze klanten bijvoorbeeld een verschuiving ontstaan van on premise infrastructuren naar cloud- of hybride oplossingen. Maar ook security, networking en automation zijn thema’s die veel terugkomen in de projecten die wij doen. Om de kennis over deze onderwerpen op pijl te houden, stimuleren we onze engineers om te blijven leren. Want stilstand is achteruitgang, zoals Erik al zo mooi zei.”

Kennis delen én vermenigvuldigen

Hiervoor werkt METRIC-IT met opleidingsplannen. “Ons team is het hart van onze organisatie, want daar komen kennis, toewijding en praktijkervaring samen. Daarom vinden we het ook zo belangrijk om onze professionals aan ons te binden. Er altijd voor ze te zijn, zoals we er ook altijd voor onze klanten zijn”, vertelt Erik.

“We organiseren regelmatig kennissessies om kennis met elkaar te delen, koppelen een senior engineer aan een junior engineer én we zitten regelmatig met elke engineer om tafel om een persoonlijk opleidings- en ontwikkelplan op te stellen. Hierin kijken we niet alleen naar het aankomende jaar, maar bepalen we samen ook de stip op de horizon. Waar wil je naartoe groeien, waar gaat de markt naartoe, wat heb je nodig om klanten beter te kunnen ondersteunen en hoe kunnen we er samen voor zorgen dat je die doelen bereikt? Dit zorgt ervoor dat wij onze klanten optimaal kunnen blijven bedienen en voor elke uitdaging een oplossing weten te vinden.”

Een tipje van de sluier over de plannen voor 2023

Kort samengevat was 2022 een mooi jaar voor METRIC-IT. En deze lijn willen ze in 2023 voortzetten. Thijs: “We hopen dat medewerkers in 2023 snel, veilig en goed kunnen samenwerken en dat een organisatie moeiteloos kan anticiperen op groei. Het netwerk van een organisatie speelt hierin een sleutelrol. Net zoals security. Toch zien we steeds meer aanvallen op netwerken en phisingmails voorbijkomen. En ik ben bang dat dit blijft stijgen als we er niets aan doen. Daarom blijven wij onszelf uitdagen om risico’s zoveel mogelijk te beperken én zijn we bezig om een nieuwe service op dit gebied te ontwikkelen. Ik kan hier nog niet te veel over zeggen. Maar dat het inspeelt op de behoeften van onze klanten, is één ding dat zeker is.”

Ben je benieuwd wat wij voor jouw organisatie kunnen betekenen? Hoe wij met onze enterprise-oplossingen ervoor zorgen dat jouw netwerk meebeweegt? Maar ook werkbaar en veilig blijft? Dat vertellen we je graag! Neem hier vrijblijvend contact met ons op.

Download CTA

MEER WETEN
OVER NETWORKING
AS A SERVICE?

Download dan onze gratis infosheet.

Erik van de Bunt
Erik van de BuntOperations Manager

MEER WETEN?
NEEM CONTACT MET ONS OP

“Als Netwerk Consultant zet ik mij iedere dag in om de netwerken van onze klanten zo veilig en optimaal mogelijk te laten werken. Ben je benieuwd wat wij voor je kunnen betekenen? Neem dan contact met mij op, Ik help je graag!”

Neem contact met ons op